Höstgolf på Österlen

Nu är det inbokat att det blir lite skön höstgolf nere på Österlen. Vi har fixat boende i Simrishamn och kommer att bo på Kockska Gården. Trippen blir fredag till söndag och på vägen ner är tanken att vi ska spela Degeberga GK. Jag har själv inte spelat denna bana men andra i sällskapet lovar att det är en grym bana. Efter att ha kollat runt lite på nätet verkar det också vara den allmänna uppfattningen så jag börjar redan känna mig peppad.

Lördagen blir det 36 hål på Österlens GK. Österlens GK har två banor, Lilla Vik och Djupadal. Jag har spelat Lilla Vik men det var typ 15 år sedan. Båda banorna ska vara hyfsat lätta vilket känns helt ok med mig med tanke på hur lite jag spelat denna säsong.

Efter 36 hål kommer man antagligen vara hyfsat trött men förhoppningsvis blir det lite party i Simrishamn innan vi rör oss hem på söndagen. Om inte Simrishamns uteliv knäcker oss är tanken att vi ska ta en bana på vägen hem mot Stockholm. Min förhoppning är jag ska kunna övertala de andra om att vi ska spela Omberg. Den som lever får se 🙂

Kommentera

