En GPS-klocka inför nästa säsong?

Det är kallt och mörkt men snart vänder det och då gäller det att vara förberedd för den kommande golfsäsongen. Har inga golfresor inbokade ännu men tittar desto mera på intressanta hjälpmedel för mitt golfspel. De senaste säsongerna har man sett allt fler golfare använda sig av olika avständsmätare. Jag har själv använt mig av en och tycker att den funkar riktigt bra. Nu har jag dock noterat att Garmin släppt en GPS-klocka för golfare.

GPS-klockaGarmin är mest kända för pulsklockor och GPS-klockor för löpare och cyklister men den nya Garmin Approach S1 är en klocka enbart för golf. Med hjälp av GPS får du det exakta avståndet till flaggan direkt på armleden. Spontant tycker jag det känns mycket bättre än att behöva ta upp en avståndsmätare från bagen inför varje slag.

Det finns även en massa annan intressant information som inte går att få med en vanlig avståndsmätare. Det går exempelvis att mäta respektive slag i efterhand vilket känns som en riktigt cool funktion.

Nu kostar denna GPS-klocka i och för sig en slant men jag har i princip bestämt mig för att slå till. Måste bara kolla lite noggrannare så att data finns för alla intressanta svenska golfbanor innan jag slår till.

Kommentera

