Golfpaket Helsingborg – Hotell Kärnan

Helsingborg är enligt mig en av de trevligare städerna att börja golfsäsongen på. Staden erbjuder en hel del utöver golf och det finns massor att se inom korta avstånd. I regel ät golfsäsongen igång riktigt tidigt så bor du långt norrut kan du packa golfbagen och åka söderut redan i början av april. När jag spelat golf i Helsingborg har jag alltid bott på Hotell Kärnan. Det ligger mitt i centrala Helsingborg och det har ett ganska stort fokus på just golfare. De samarbetar med i princip alla golfklubbar i närområdet och alla som bokar ett golfpaket på Hotell Kärnan får med sig ett picnic-paket till golfbanan. Världsklass!

Golfbanor jag helst spelar när jag är i Helsingborg är Vasatorp och Rya. Vasatorps golfklubb har dels den gamla golfbanan som är en klassiker. Nu har det även en relativt ny golfbana som heter Tournament Course. Spelade den för första gången i år och jag måste säga att det är en av de bästa golfbanor jag spelat. Ett måste om du har chansen. Har du inte spelat golf i Helsingborg tidigare rekommenderar jag att du även besöker Rya golfklubb som har en extremt spektakulär golfbana. Ett par av Ryas signaturhål hör nog till Sveriges bästa golfhål. St Arilds golfbana är en annan toppbana i området som är värd att spela.

Vasatorp - Gamla banan

Vasatorp - Gamla banan

Kombinationen av golfbanor och själva staden gör Helsingborg till den ultimata staden att boka säsongens första golfpaket på. Så har du inte redan varit där och spelat golf är det bara att börja planera inför nästa säsong.

3 responses to this post.

  1. Posted by golfer on november 1, 2009 at 12:34 e m

    Rya är min favorit i Helsingborgsområdet. Sen säger jag nog St Arild.

    Svara

  2. Posted by N_Karlsson on december 24, 2009 at 8:47 f m

    Tournament Course på Vasastorp GK är en fantastiskt golfbana. Alla banor som nämnts här är riktigt bra men Tournament Course är en klass bättre. Även om banan är ny så har den redan jättebra kondition med fina fairways och fantastiska greener.

    Svara

    • Posted by Anders on juni 13, 2010 at 4:24 e m

      Kan bara hålla med om att Tournament Course är en grym golfbana. Jag har alltid gillat den gamla banan på Vasatorp men den är faktiskt chanslös mot Tournament Course.

      Svara

Kommentera

