Golfpaket Halmstad – Hotell Mårtensson

Halmstad är mina favoritstäder när det gäller att spela golf. De senaste åren har jag och ett antal kompisar bokat vårt golfpaket i Halmstad på Hotell Mårtensson. Hotellet ligger så centralt det bara går. Det finns till och med en nattklubb i hotellet som är ganska ok om man är lite yngre. Vi spenderar dock de flesta kvällar på lilla helvetet (stället heter faktiskt så). Blir man trött på staden kan man bege sig till Tylösand och besöka hotellet där. På sommaren är det grymt party där men tyvärr så ligger det lite ”off”.

Hotell Mårtensson är annars ett bra hotell med trevlig personal och bra service. Det kan dock vara ganska stora variationer gällande rummen. Besöker ni Halmstad under de varmare månaderna kan det vara klokt att se till att ni har luftkonditionering.

När det gäller golfen är det självklart Halmstad Norra man helst vill spela. Det kan dock vara ganska knepigt att få tid. Mårtensson samarbetar med Halmstad golfklubb men kan ändå inte garantera att man får tid. I värsta fall kan man nöja sig med Halmstad Södra. En kortare golfbana men ändå väldigt charmig och utmanande på ett helt annat sätt än den Norra banan.

halmstadgk

Andra golfbanor jag spelat i Halmstad är Haverdal golfklubb, Ringenäs Golfklubb, Holms golfklubb och Bäckavattnets golfklubb. Ingen kan konkurera med Halmstad norra men om jag måste välja en av de andra golfbanorna blir det nog Haverdal.

Om du planerar en golfresa till Halmstad rekommenderar jag starkt ett golfpaket på Hotell Mårtensson och spela på Halmstad golfklubbs båda banor samt Haverdal samt kanske Bäckavattnet.

4 responses to this post.

  1. Posted by JOhn on oktober 21, 2009 at 4:47 e m

    Mårtensson är en klassiker!

    Svara

  2. Posted by Rickard on oktober 31, 2009 at 2:05 e m

    Tycker nog det bara är Halmstads GK som har en riktigt vass bana i området. Det räcker iofs ganska långt. Ringenäs tycker jag är en riktig skräpbana och Haverdal ger jag inte mycket för heller.

    Svara

  3. Posted by olertur on november 9, 2009 at 8:42 e m

    Halmstad GK måste vara Sveriges mest överskattade golfklubb. Har spelat den två gånger och jag har spelat minst 10 bättre banor bara i Skåne.

    Svara

  4. Kul med nya hemsidor om golf!
    Hoppas att folk fortsätter med detta 🙂
    Själv har jag en blogg där jag skriver om min väg mot golfensvärldstopp!
    Kolla in den

    Svara

Kommentera

